måndag 27 april 2009

Tur att man är superwoman






















Puh, äntligen kväll och tyst i huset!
Vissa kvällar går allt i ett...
Efter jobbet åkte jag och storhandlade på Coop, sen hem och här trampade Ola omkring och var stressad inför ett möte, skulle skriva ut papper och koka potatis samtidigt...
Sen var det full fart, middag, barn, röjning och plock, barnens kompisar var här, 1000 frågor om allt möjligt, Julia ville baka och Victor spela Memory och en telefon som ringde säkert 17 gånger.
Ha ha tur att man är superwoman :)
Dessutom är här lite rörigt och dammigt (usch). Jag vet att det är fler än jag som inte riktigt trivs när det är för myckt grejor framme och lite dammigt!

Ola har oljat in golven på altanerna så vi har en trädgårdmöbel i TV-rummet - piffigt, jag lovar. Testa själva! Superbra avställningsyta för en sådär 5 backar tvätt också :)

Ska inte gnälla mera, men känner mig inte riktigt på humör idag...

Kan bero på att jag hade tänkt börja slanka linjen idag.
Det var innan jag kom till jobbet och någon hade ställt fram ett berg med skumbananer och några burkar småkakor ...
Och en dessutom en låda Listerine, haha vilken härlig blandning! Tandläkar´n blir väl glad i alla fall.

Bilden här ovan är mitt superfina skrivbord. Mitt bästa Blocket-fynd.
Fick det för 600.-, och det var nyfixat och färdigmålat = Ola nöjd!
Tycker det är så fint men vet inte riktigt vart jag ska ställa det. Nu står det utanför vårt sovrum.

I vårt sovrum står ett annat skåp som vi köpte under Indo-eran som härjade för några år sedan. Tycker fortfarande att skåpet är fint, men det passar inte ihop med våra andra vita möbler.






















Hade tänkt visa lite bilder från vårt sovrum, men där måste jag plocka undan lite först :)
En liten smygtitt får ni bara.
Ola fick välja tapet här (jag vet, visst är jag modig och snäll).
Blev faktiskt riktigt bra. Sängborden var förrut antikbetsade, men kompisen Kenta (han som verkligen kan måla) fick göra dem vita.





















Vårt sovrum ligger i den delen av huset som är tillbyggt. Jag hade bara ett önskemål där och det var en liten vädringsbalkong. Hade tänkt sitta där på morgnarna och läsa och ta en fika. Men sovrummen ligger på tredje våningen så jag tycker det är lite för högt upp *skratt*. Men det är mysigt att ligga i sängen och titta upp i himlen och på vår fina ek som växer utanför.





















Ska visa fler bilder från sovrummet en annan dag!

Hoppas ni får en fortsatt varm och solig vecka!
Kram på er,

15 kommentarer:

  1. Ser väldigt mysigt ut ditt sovrum. Härligt att ha en balkong och kunna öppna och se solen titta in och höra fågelkvitter. Var i Svergie bor du?
    Christina
    www.grandmother.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Vilket fint blocketfynd. Ni har ett mysigt sovrum tror jag. Ska bli kul att se. Ja, det var modigt av dig att låta maken välja. Det skulle jag aldrig våga göra med min make kan jag säga hahaha.
    Kram Kram

    SvaraRadera
  3. Vilket fynd på blocket.
    Vissa dagar är lite körigare än andra ;)
    Du kan ju börja slanka linjen imorgon istället.
    Ska bli roligt att få se mer bilder ;)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilket fint skrivbord du har köpt. Jag förstår att du är nöjd! Ett stort plus är det ju då man inte behöver fixa till det. Jag tycker möbeln i ert sovrum var så fin. Skönt att höra att fler har rörliga dagar och rörigt hem. Jag skulle också behöva köra slanka linjen, men inspirationen har inte infunnit sig... Kram Stina

    SvaraRadera
  5. Vilket fynd....skrivbordet från Blocket.
    Ursnyggt.
    Spännande att kika in i sovrummet...verkar jättemysigt, skönt med en balkong.
    Kram/Carina

    SvaraRadera
  6. Hej
    Nu har jag strosat runt hos dej och sett mej omkring och läst. Jag gillar din sovrumstapet, läcker.
    Jag kommer åter någon dag och tittar mer.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  7. Härliga sovrumsbilder och skrivbordet är helt fantastiskt. Förstår att du är nöjd med det. Jag måste ju bara fixa till mitt snart alltså när det nu ska bli. Gruvar mig lite för att jobba med förarbetet. Det är ju det som är det tråkiga. Måla är ju skoj :)

    Full rulle för dig med andra ord. Skönt med vila och nya tag. Hoppas du får en bra dag. Kram Josefin

    SvaraRadera
  8. Kanonfint blocketfynd! Kul att kunna fynda till en billig peng! Må gott, Kram Sofia

    SvaraRadera
  9. Hej Jessica!
    Åh vilket härligt sovrum ni har!!
    Mysigt med balkongen oxå:)

    Grattis till Blocketfyndet, skrivbordet är bedårande fint, och vad bra att det redan var vitmålat;)

    Ha en fortsatt bra vecka,
    kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Vilket fynd på skrivbordet! Jag tycker ni verkar ha ett himmla fint sovrum iallafall av det vi fick se...
    Det är skönt att läsa att det är fler än jag som inte hinner med hemma hela tiden...
    Tingeling Sussi

    SvaraRadera
  11. Hej Superwoman!
    Känner igen mig så i din vardagsbeskrivning, glöm inte tänka på dig själv mitt i stormen!:D
    Stor kram Tina

    SvaraRadera
  12. Tänk att det här inlägget har jag missat. Jag ber om ursäkt för det. Sovrummet ser jättefint ut tycker jag. Blocketfyndet var verkligen ett fynd och jag håller med dig om att byrån är fin.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  13. Vilket fint skrivbord du har fyndat...Gillar din tapet i sovrummet. Vad kul att du har hittat till mig och då hittade jag till dig. Alltid kul att hitta någon ny. Du har en mysig blogg.

    Kram Anne

    SvaraRadera
  14. Ursäkt att jag skrattade till, piffigt med trädgårdsmöbeln i TV-rummet. Jag blev nästa stressad av att läsa allt som fixades på en dag. Bara storhandla på Coop är en bedrift i säg.
    Smygtitten i sovrummet var jätte fin tycker jag. Härligt med vädringsbalkong även om du tycker det är lite högt, du kanske vänjer dig?!Och visst är det skönt att titta ut på eken och höra fågelsången.
    Trevlig Valborg Marie:)

    SvaraRadera
  15. Härligt vårdukat bord i solen :)

    Blocket är kanon. Perfekt att hitta ett färdigmålat skrivbord. Jättefint!

    Indo möbeln där.. är ju jättefin som den är. Men om du ville förnya den.. Måla vit? Tror det skulle bli jättesnyggt också :)

    Slanka linjen??? Vaddå??
    Jag började så bra att hålla igen lite lagom o så jogga o cykla litegrann. Men vad hände sen??

    Volangen runt midjan har dessvärre INTE minskat... Värdelöst...

    Ha en skön helg!!

    kramar Jeanette

    SvaraRadera