måndag 15 juni 2009

Norsk utmaning och fåtölj bortskänkes!























Jippi, jag har vunnit en tävling!
Läste just mailen och min blogg har dragits som vinnare i månadens bloggtävling hos fina web-butiken "Systrarna Sockervadd" !! En ljuslykta kommer på posten - man tackar!!
Åh vad roligt!!!
Gå in på deras hemsida, om du inte redan gjort det! I förra inlägget visade jag min nya fina väska som jag köpt därifrån.


Idag har vi haft kalas för Victors dagiskompisar, hade 17 stycken 6-åringar här hemma. Det gick jättebra och de verkade ha riktigt kul! Men jag känner mig lite trött...

Har plockat lite i Victors rum och bestämt mig för att göra mig av med fåtöljen som står där.
Vi köpte den på en auktion och hade tänkt klä om den, men det har inte - och kommer inte att bli av. Den behöver verkligen en make-over för den är sliten i tyget.
Istället för att köra den till sopstation tänkte jag fråga om nån av er bloggerskor är intresserad av att ta er an den :)

Hämtas här hemma hos oss i Spånga (strax utanför Stockholm). Jag vill inte ha något betalt för den, det är bara roligt om nån blir glad för den.
Lägg en kommentar, eller maila om du är intresserad!

Jag fick en utmaning av min fina bloggkompis Jeanette med bloggen "Allt och inget med Jeanette".
Även om jag har norskt påbrå är jag inte så bra på norska...

*Hva er du opptatt av for tiden? Just nu är det (för) mycket jobb. Två veckors jobb kvar sen ska vi vara lediga.
Annars är det som upptar min tid såklart barnen, familjen och hemmet. Listan på det som ska göras tar aldrig slut...
Har valt att jobba deltid, för att ha mycket tid med barnen, och en dag för mig själv då och då.

*Hva har du på deg i dag? Först hade jag jeans och rosa huvtröja från GAP, som jag fått av min gulliga syster. På eftermiddagen hade vi kalas här hemma så då bytte jag till svarta leggings, jeanskjol och svart blus.

*Hva skal du spise til middag? Vi har ätit pizza ikväll. Efter dagens 6-års kalas orkade vi inte riktigt tänka ut nåt mer fantasifullt :)

*Hva vil du gjerne lære deg? Låter otroligt tråkigt, men jag vill lära mig ännu mer om bokslut och skatter. Till mitt försvar får jag väl säga att jag jobbar med redovisning :)
Skulle också vilja gå en kurs för att bli inredningskonsult eller nåt liknande.

*Hva hører du på akkurat nå? På filmen "Boog och Elliot" som vi tittar på, nåja Victor tittar och jag slänger ett öga då och då.

* Hva er ditt favorittvær? Sol och värme, tänk ljumma sommarkvällar när man kan sitta ute till sent på kvällen, jag längtar!

* Hva er ditt mest utfordrende mål akkurat nå? Att familjen ska ha en skön och mysig sommar. En blandning av lite hemmafix och lata dagar.

* Hva syntes du om den personen som tagget deg? Jeanette är en supergullig bloggvän, som jag gärna skulle träffa "på riktigt".

* Hvis du kunne fått et hus ferdig innredet hvor som helst i verden - hvor skulle et ha vært? En bungalow vid en paradisstrand skulle vara fantastiskt.
Men jag är en riktig hemmakatt, så en fin sommarstuga vid vattnet (tänk Leila på landet)

* Hva ville du gjerne hatt akkurat nå? En städat och iordninggjord garderob. Min är en total katastrof just nu :)
Eller varför inte Semester!

* Hva vil du gjerne bli kvitt?
Victor föddes med ett funktionshinder (berättar mer om det en gång när jag känner att jag orkar och vill) och tanken på att man skulle kunna "önska bort" det gör mig alldeles tårögd. Tänk vad härligt det skulle vara för honom!
Tänk om man också slapp oroa sig så för allt ens barn kan råka ut för, "otäcka gubbar" och elaka människor.

* Hvis du kunne dratt hvor som helst i verden den nærmeste timen, hvor ville du da dratt? Skulle nog vara i en paradisstrand, kanske på Maldiverna!

* Hvilket språk vil du lært? Italienska. Läste det i 3 år på gymnasiet, men det är ju ett tag sen :)
Olas pappa är från Italien, men Ola kan inte ett ord. En gemensam språkkurs är nå´t vi får satsa på om några år!
* Hva er favorittplagget i klesskapet ditt? Mina capri jeans från Esprit.
* Hva slags musikk liker du? Lyssnar mycket på MixMegapol, gillar mycket av musiken de spelar där. Rod Stewart är en favorit, är uppväxt till hans musik. Gillar lite smöriga boy-band när jag är på det humöret.

* Hva er drømmejobben? Mäklare eller något med inredning, tex. home-styling inför husförsäljningar vore superroligt!

*Har du noen favorittmodeller? Menar de fotomodeller då? Nej det har jag inte *skratt*

*Hvis du hadde hatt 1000 kr akkurat nå, hva ville du brukt de på? Är väldigt sugen på en quilt/överkast från GreenGate, alternativt Lexington. Men de är lite dyra tycker jag.

* Beskriv stilen din? Tycker den är blandad. IKEA, lite gammalt, ärvt, marint och så klart en hel del nytt piff.
Här hemma är den genomgående färgen beige, låter trist men jag tycker det är fint och att det blir enhetligt.

* Hva er det siste motebladet du kjøpte? Allt i Hemmet kom i brevlådan förra veckan, blev besviken på det numret faktiskt, tyckte inte att hemmen de visade var så mysiga, eller inte min stil.

* Den siste CD`en du kjøpte? Oj, köper så sällan skivor, det var nog
"Absolut Music no 7534" ;) till Julia i julklapp.

* Hva vil du akkurat nå? Realistisk önskan just precis nu? Får i så fall bli att få barnen i säng och lägga mig och läsa min bok som jag började på igår kväll. Minns inte vad den hette, men den är skriven av Unni Lindell.

Ja, det var en del om mig. Hoppas jag fattade frågorna rätt :)
Jag väljer att inte skicka den vidare till någon särskild, utan den som vill får anta utmaningen!


Imorgon ska jag och barnen vara lediga. På förmiddagen ska vi åka in till stan och klippa oss hos gulliga Johanna. Sen blir det lunch nånstans, kanske hos Ola!
När Ola kommer hem på eftermiddagen ska jag åka till Kista Centrum, alldeles själv och shoppa - längtar!

Må gott alla ni rara!

11 kommentarer:

  1. Vilken fin tårta...Och en Victor har du, jag med fast han är 12 år och stavar Wictor. Vad kul att läsa lite mer av dig. Jag har också fått den utmaningen, lite kul med norskan hihi. Lovar att det kommer mer från vårat land nu när det är säsong.

    Kramis Anne

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat!! Vill träffa dig med. Skulle va kul med en shoppingdag :)

    Kul att läsa lite inside info om dig *fniss*. Visst lider man med barnen.. i både stort o smått. Skulle gärna ta på mig varenda skrapsår de får...
    Gott med pizza, brukar vi med köra efter kalas.. man e ju helt slut då! Haha!
    Ha det så bra !!

    Jeanette

    SvaraRadera
  3. Grattis till vinsten! =)
    Alltid lika kul att vinna fina saker på bloggen och på andra ställen med, för den delen. *ler*

    Hoppas du får en fin dag!
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  4. Grattis till vinsten, antar att vi får se den när du fått den. :)

    En otroligt charmig fåtölj, skulle gärna hämta den men var skulle den få plats?? Inte här tyvärr... snyft...

    Nu är det inte långt kvar till semestern, ser verkligen fram emot den. Men till dess får gärna sommaren komma!

    Ha en härlig midsommarvecka!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Grattis till vinsten, vad roligt.
    Den där utmaningen gick ju strålande.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  6. Oj! Förstår att du blev trött efter att ha så många barn på kalaset. Jag håller också på och planerar lite för kalas för min äldste son, han blir 6 år om en månad.
    Blev det något shoppat?

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  7. Hej Jessica!
    Inget förvånar oss för allt vad du orkar och tar dig för. 16 ungar på kalas, oh, herre gud! jag blir alldeles matt.
    Vi ses till midsommar.
    Kraaam från mamma

    SvaraRadera
  8. Här blir det 5 årskalas om två veckor med 12 pojkar, laddar redan :0)
    Min pojke hade älskat star wars-tårtan, tänk om jag hade kunnat överraska honom med en sådan...får försöka hitta nåt ställe här i malmö!

    hoppas du hade en skön shoppingtur!!! Kram åsa

    SvaraRadera
  9. Mysigt att få lite egenshopping.
    kan nog behövas efter ett kalas med så många sex åringar.
    kram kram

    SvaraRadera
  10. Grattis till vinsten :)
    Jättefin fotölj du skänker bort, synd att man inte bor närmre! Trevlig midsommar. Kram Johanna

    SvaraRadera
  11. Hej Jessica!

    Grattis till vinsten turgumma där :)

    Synd att man inte bodde närmare dig. då hade jag knipit fåtöljen...hihi.

    Önskar dig också en fin midsommarhelg och hoppas på soligt väder.

    Kram Viveka

    SvaraRadera