tisdag 31 augusti 2010

En mysig dag



Nystädat matrum, ska nog sortera igenom den där tidningshögen också...

Hej i höstsolen,
vilket underbart väder vi haft här i dag! Såna här dagar blir man glad av!
Att jag dessutom hade en mysig lunch med Åsa-Hemmalycka på Ulriksdal gjorde ju dagen ännu bättre.
Vi har pratat om att ses länge, så det var roligt att det blev av.
Tack för idag Åsa, det var jättekul att se dig, lika rar som jag trodde!

Nu har vi börjat komma ikapp här hemma med städning och fix, nu återstår bara övervåningen med sovrummen...Suck!


Favoriten Hortensia



Börjar ledsna lite på Pelargonerna, men har inte hjärta att förpassa dem till förrådet ännu :)
Det får bli en kompromiss, Murgröna i köket och så får Pellisarna bo i hallfönstret *knäpp jag vet*




Är helt såld på Oskar Linnros "Från och med du", lyssnar på den när jag är ute och går, så bra promenad-musik :)
Lyssna här, så galet bra!

Må gott!

7 kommentarer:

  1. Tack för tips på bra musik! Sov så gott!

    SvaraRadera
  2. Så fint du har! Nu borde jag ta tag i städningen :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Sååå kuuul att träffa dig änteligen :)
    Kramiz
    Åsa

    SvaraRadera
  4. åhh vad mysigt ni måste ha haft ni pinglor tillsammans:-) valet av lunchställe gjorde ju inte saken sämre direkt...!!

    ha en fin dag!

    kraam s.

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    Vad fint o fräscht du har det, jag skulle verkligen behöva göra samma sak här hemma!

    Med en vovve som hårar jämnt, så syns det knappt att man dammsuger.... Fniss!

    Hoppas att du får en Trevlig Helg med vackert höstväder! Kram Therese

    SvaraRadera
  6. Ja, man börjar bli sugen på att fixa med inomhusblommorna igen.
    Dagarna här har varit jätte fina och varma den sista tiden men natten är kall. Det är en härlig blandning mellan sommar och höst just nu!

    Vi har köpt en likadan soffa som ni (antar jag) Ektorp från IKEA - har jag rätt? Den är så otroligt skön så det är svårt att ta sig därifrån när man en gång landat där. Fåtölj med puff står nu på önskelistan till vardagsrummet, det inköpet kommer nog att ske ganska snart tror jag...

    Skall bli kul att se vad ni har på gång på ovanvåningen. Ordet "bara" kan ju betyda lite olika för olika familjer. Det såg ut som att det betyder att det nog kommer ta ett tag innan det är färdigt.....
    Hoppas du får en skön helg och hinner koppla av lite mellan projekten!

    Kramar Monica

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Jag har faktiskt varit och fixat lite nytt grönt idag + lite härliga Gladiolus till helgen:)

    Önskar även dej en riktigt go helg - kram!!!

    SvaraRadera