tisdag 13 januari 2009

Snart är våren här!

bild från Google

Som jag skrev tidigare så fick jag hem några postorder kataloger förra veckan.
Även om jag har mest inredning här på bloggen, kan man väl få blanda in lite kläder också?
Tänkte dela med mig av några godbitar som jag gärna vill hänga i min garderob.
Har inte köpt kläder på Haléns förrut, nån som vet om det är nån kvalité, eller blir det bara skrynkel av det?

Söt blus med brodyr



Har fått för mig att jag vill ha en sån här kjol. Tänk med en kort skinn-jacka till!



Fin klänning. Kan man ju ha nu, med leggings och stövlar till. Me like!



Fin klänning, finns i ljusblå också. Den ska jag ha!


Fin jacka, bara så där!


Så, nu kan ni beställa Haléns också!

Ola kom hem en dag och berättade att han träffat på en gammal lumparkompis.
- Han som jag fick bära stridspackningen till på 3-mila marschen.
- ??
- Det har jag väl berättat, att det var en klen stackare som inte orkade bära sin packning?
- Möjligt, men jag kommer inte ihåg (herregud, hur kul är det med gamla lumpar- historier)
- Ja men jag bar i alla fall hans grejor för han orkade inte.
- Vad schysst (vilken hjälte va´)
- Ja men han var ju så klen så han orkade ju inte gå mer än 1 mil ändå. Då la han av. Och han var ju för f-n religös!
- Men nu får du väl ge dej, han är väl inte klen för att han är religös.
- Nej, men han hade väl bara kunnat be en bön eller nå´t
- Bett en bön?
- Ja om kraft att orka gå!
- Jasså du menar så...

Vad jag skrattade efteråt. Tyckte han var lite rolig där Ola. Kanske ska tillägga att han inte är speciellt religös själv, och har kanske en lite sned bild av det där att bli bönhörd...
Hoppas ingen starkt troende människa tar illa upp, tyckte det var en lite kul historia...

Go´natt med er,
Kram
Jessica

7 kommentarer:

  1. Halens brukar ha en heldel fina grejer köper från dem ibland, se upp med byxor och kjolar, om lidjan inte syns på bilden för att det är ngn tröja över så brukar det inte var snyggt gjort tycker jag i alla fall...
    Jag har något till dig på min blogg...
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Hahaha, ja det hade han väl kunnat gjort.Men man ska nog inte hålla på och be om småsaker i onödan. Nu kom jag på en sak tack!!
    Jag är också klädsugen nu. Och jag har också blivit lite sugen på en längre volangkjol till våren. Men då måste man ha boots.(tror jag)

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  3. Har ingen aning om hur kläderna är från Halén, aldrig beställt därifrån men många gör ju det så det borde inte bara vara skräp.

    Snygga grejer verkar de ha i alla fall. :)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Har också fått en massa nya kataloger. Det är inte ofta jag beställer men det är kul att sitta och få lite tipps. Kjolen som du tänkte köpa och ha till en kort skinnjacka låter snyggt.Har faktiskt börjat gilla det där lite små blomminga igen. Historien var bra! håller med han kunde ju för f n bett en bön.
    Kram Helen

    SvaraRadera
  5. åååh vad fint kök och vardagsrum du har.. såååå snyggt!!precis i min stil. gardinerna var toppensnygga!! här hemma har jag längder i sovrummet, annars är det vita hissgardiner som sitter här hemma :)

    jag har beställt kläder från HM, tryggt och bra. ska prova lite ur deras ekologiska linje, och en massa annat. blev hela 2500 kr :) nu ska bara de sista kilona bort, så jag är mitt gamla jag igen efter sjukdomen :)

    stor kram sara

    SvaraRadera
  6. Härligt att det går mot ljusare tider. Så kul nu när vårkatalogerna börjar ramla in =)

    Fin blogg du har! /Linda

    SvaraRadera
  7. Roligt sagt av din man! Jag fnissade.
    Kram Maria

    SvaraRadera