onsdag 26 maj 2010

I denna ljuva sommartid...

Det är mycket som ska hinnas med nu i Maj, både aktiviteter och så behöver man jobba undan inför semestern.
Jag har valt att inte jobba heltid, jobbar helst så lite som möjligt om jag ska vara ärlig *skratt*.
Nä, men eftersom jag jobbar i min egen firma så kan jag styra mina tider ganska mycket.

Jag tycker t.ex att det är kul att vara med barnen i skolan nån dag ibland, och brukar alltid följa med på utflykter de gör. Jag vill tror det är sånt de kommer minnas, och jag kommer defininivt vara glad att jag tog tillvara på den här tiden.

Julia har orientering på gymnastiken nu. Jag minns med fasa när jag hade det, vad jag tyckte det var svårt.
Tyvärr har nog Julia ärvt sin mormors lokalsinne, för hon vänder kartan åt fel håll och har ingen koll alls. Sen har killarna i klassen skrämt tjejerna att det finns läskiga gubbar i skogen....

Härom morgonen följde jag med när de hade gympa, som moraliskt stöd. Vilken mysig morgonpromenad det blev! Solen sken, de hittade alla kontroller och inte en enda gubbe såg vi i skogen :)

Äppelträden blommade på ödetomten.



Mitt i skogen hittade vi Liljekonvaljer!



Lite suddig bild, jag blev så till mig när jag såg att de blommade...

På vägen hem gick jag igenom koloniområdet, det är så mysigt att gå runt på grusvägarna och titta på de små stugorna med sina fina trädgårdar.

Bara namnen är ju gulliga!






Annars då?
Jo, jag har jobbat, städat tvättstugan (herregud när gjordes det senast?), har gjort mig sommarfin och vaxat benen och fått pedikyr.
Varför unnar man sig inte sånt lite oftare? Det är ju så skönt, eller hrm vaxa är ju inte speciellt skönt, men det känns bra efteråt.
Fick med mig solkräm och ett nytt nagellack hem. Så nu är jag redo för sommaren. Bara ett antal kilo som skulle väck också...

Hoppas solen skiner på er alla rara! Jag blir så glad för era kommentarer, ni är bäst!

15 kommentarer:

  1. Vad roligt att du prioriterar tid för barnen. Det tror jag nog att de minns och uppskattar!
    Vackra sommarbilder!
    Ha en fin dag.Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Halloj min vän
    Ja visst är det underbart med solens strålar och allt kul som händer på våren.
    Vi har alltid försökt följa med barnen på allt de gör och jag tror som du att det är jättemycket värt för våra barn. Sedan kommer tonårstiden och de uttrycker att de tycker att man är pinsam som alltid är med men jag tror att innerst inne tycker de om att man bryr sig om dem, för de ser ju att de är inte alla barn som har den förmånen.
    Kram på dig
    Åsa

    SvaraRadera
  3. Jag är hemma heltid, vilket är väldigt vanligt här i Tyskland. Säkerligen uppskattas det av barnen, fast de vet nog inte om det ännu! *ler*
    Jag önskar dock att jag hade nåt roligt arbete ett par timmar i veckan, medan de är iväg.

    Jag tyckte inte att orientering i sig var det stora problemet. Det jobbiga var väl att springa mellan de olika kontrollerna, konditionen har väl aldrig varit i topp. Jag hör väl till dem som lyckas hålla kartan åt rätt håll...*ler*

    Verkar som om du helrenoverat dig själv, lät ju riktigt skönt det där...
    Ha en fortsatt skön dag!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  4. Orientering var och är fortfarande inte min grej, jag tillhör också upp & nervändarna, däremot sprang jag snabbt och hade bra kondition då för länge, länge sedan...
    Visst är det skönt att inte jobba heltid, det gör inte jag heller fast att barnen börjar bli stora. Vi har också alltid varit med och hämtat och lämnat och funnits där och hjälpt till överallt. Det är så skönt att ha det med sig i bagaget.
    Fortfarande hör man föräldrar som säger (klagar) : alltså, det är konstigt det är alltid samma föräldrar som hjälper till hela tiden!!!!!
    Då är mitt stående svar: Ja, och det är vi som är VINNARNA de andra som aldrig ställer upp de är FÖRLORARNA.
    Då brukar de hålla med och så är det färdig snackat om det.
    Och det är vinster med det. Oscar som är 17 ser gärna att vi är med när han spelar fotboll, det är det han är van vid och bekväm med.
    Så en eloge till dig som tar tillvara tiden med dina barn det har man glädje av hela livet!

    Fina bilder bjuder du på som vanligt och fin har du blivit. Det är bara de där sista kilona vi gnäller om alltid. - Att vi aldrig kan vara nöjda!?

    Ha det skönt i solen min vän - vi hörs
    Kram Monica

    SvaraRadera
  5. låter som mycket mys här :) var roligt att du följer med barnen på deras aktiviteter på skolan , klart att det är sånt som dem kommer ihåg. Kommer ihåg när jag var liten och pappa eller mamma följde med på sådana resor . Fast lite skämmigt tyckte jag det var när man var tvungen att sitta brevid dem haha :P fina bilder du har tagit. Trots att du blev helt till dig för liljekonvaljen :)

    Ha en underbar dag
    kramar Malin

    SvaraRadera
  6. Fina vårbilder! Ja nu önska man att tiden stannade upp ett tag så man hinner njuta av allt vackert!!!
    Ha en mysig helg!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  7. Ja visst borde man unna sig lite lyx ibland. Håller med dig, man är ur dålig på det.

    Jag tror som du att det är oerhört värdefullt att vara med sina barn i deras vardag. Man kan inte riktigt hänga med om man inte vet vilka som går i barnens klass eller hur lärarna är. Så härligt att se dom bland sina vänner ochså. Vet att det är helt klart en värdefull investering. Har själv försökt att hänga med dom i skolan eller på utflykter. Mina stora kanske inte gillar det fortfarande, de går i 6, 8 nu. Men lillan hon går i 1 o skulle gärna ha mig med varje dag om hon fick.


    Solen skiner väl på dig med gumman, det hoppas jag verkligen! Kram kram till dig söta! Anna

    SvaraRadera
  8. Hej vännen! Det låter som du är redo för sommaren! Härligt....Och vad roligt att åka till Cypern nästa vecka, förstår att ni längtar o ser fram emot det. Wilma skruttan kommer hem imorgon från Malta så det ska bli så kul att få träffa henne igen....Hoppas att du får en fin o skön helg o en mysig Mors dag o Tack ännu en gång för att du hjälte mig. Många Kramar Therese

    SvaraRadera
  9. Tack för dina rara ord dom värmer.;) Ha en mysig helg .Kram ulrika

    SvaraRadera
  10. Härligt att kunna få vara med sina barn :) Jag hoppas du får en underbar helg. Kram Johanna

    SvaraRadera
  11. Hej Vännen!
    Vad skönt att du själv kan styra upp din arbetstid och att du har möjlighet att följa med på barnens utflykter:)

    Ha nu en riktigt trevlig helg!

    kraam Jenny

    SvaraRadera
  12. Härligt att kunna styra sin tid och härligt att kunna prioritera sina barn så. Jag är så lycklig idag då jag fått ledigt på skolavslutningen!:)
    Snygg utemöbel du hittat också!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Låter underbart att kunna styra sina tider själv och att kunna ta tillvara tiden när barnen är små. Såååå söta namn på de skyltarna du fotat. Hmmm man kanske skulle ta och döpa något här hemma, lekstugan eller så. Hoppas du har en helt underbar helg och njuter av dina små!
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  14. Låter som om du har rätt prioriteringar. Ibland kan jag inte låta bli att fundera varför vissa skaffar barn. Det är ju det bästa vi har till låns. :) Härliga bilder du visar. Må så gott! Kram Sofia

    SvaraRadera
  15. Go'afton!
    Var här o tankade lite inspiration!
    Din blogg och hem är så mysiga!
    kram!

    SvaraRadera