söndag 23 november 2008

Pepparkaks dipp


Jag och min syster gör denna dipp till pepparkakorna varje jul.
Vår käre far som älskar bearnaisesås, har döpt den till Pepparkaks-bearnaise (urk)
Du måste prova!

Vi har tappat bort receptet (från Amelia Jul 2006), så vi kör på en höft:
Blanda :
200gr. Philadelphia ost
1,5 msk florsocker
ca. 50 gr smält smör
pressa i saften ifrån 1-2 apelsiner
om du vill kan du ha i lite kanel

Låt stå i kylen innan du serverar den.

Har bytt gardiner i vardagsrummet, men bilderna blev så dåliga, får fota om och visa en annan dag.

Här hemma fortsätter vi kolla på Sunes Jul. Barnen gillar den lika mycket som jag.
Kolla in det här avsnittet, jag skrattade så tårarna rann...

">

Nu ska vi gå på födelsedagskalas, jag ska ta med min "bearnais-sås" till födelsedagsbarnet (eller, födelsedagsgubben, för farbror Pelle fyller 45).

Må gott!

2 kommentarer:

  1. Den dippen verkade god, den måste jag prova!
    Ha det så kul på födelsedagskalaset.
    Kram Anna
    (Sunes jul rocks)

    SvaraRadera
  2. Hihi..allt som låter gott måste ju provas:)
    Susanne

    SvaraRadera