måndag 17 november 2008

Snart är det jul...

Snart är det jul.
I helgen åkte vi till stallet/ridskolan, och gav Victors favvo-häst lite lördagsgodis (=äpplen). Passade på att gå en promenad i skogen, och fyllde en stor påse med mossa.
Jag tyckte det var mysigt att vara tillsammans och det känns ju bra när man får med barnen ut en stund.
De tyckte jag var lite pinsam, som gick där med min ICA påse med mossa...

Det är så himla fint med mossa till jul tycker jag.
Har bläddrat i en massa olika inredningstidningar med jultema, och blev inspirerad att göra ett moss-hjärta.

Tog tjock ståltråd och formade ett hjärta som jag klädde med mossa. Blev väl, hm hm lite skevt men rätt okej för att var första gången, bara det att ståltråden inte riktigt orkade hålla formen, hm igen.
Men skam den som ger sig, istället för att hänga på dörren, får hjärtat ligga på trälådan utanför dörren!




Lurade sen med sambon ut på vår lilla balkong utanför sovrummet för att hänga upp en ljusslinga. Han tyckte väl kanske att det hade varit smartare att göra detta när det
1. var ljust ute
2. när det inte snöade

Men jag fick som jag ville, nu sitter slingan på plats och fint blev det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar