måndag 11 maj 2009

















Ett av förra sommarens loppisfynd

Har jobbat hemma idag, så skönt att slippa stressa iväg på morgonen!
Det första jag gjorde var att ringa och logga-in på Ticnet. De släppte biljetter till Britney Spears idag, och vi hade (i ett svagt ögonblick) lovat Julia att vi skulle gå på konserten om hon kom till Sverige.... Vi lyckades i alla fall på tag i biljetter, åh gissa om Julia blev glad! Hon studsade från skolan till parkeringen :)

På eftermiddagen skjutsade jag Victor till ridningen, där fick vi en härlig skogspromenad med hästarna. Sen blev huset fullt av barn, egna och deras kompisar.
Har inte hunnit handla i helgen, så det blev pizza till middag...

Hade tänkt fota lite ute i trädgården i helgen, men vi har haft lite blåsigt och regnigt här. Får visa det en annan dag.

Kom på att jag hade den här fina burken / lådan i förrådet. Tycker den är så fin med söta blommor på locket!
Köpte den i somras på ett loppis/antik/kuriosa-ställe som mammas kusin har.
Det ligger i Tystberga, strax utanför Nyköping.
Så om ni har vägarna förbi, åk till Högeråns Loppis, de har så mycket fint i sina uthus! Det ligger ett par mil från Vagnhärad/Trosa, så kan ni passa på att ta en tur i min sommarpärla framför alla Trosa!

Funderade på att ha den som brödburk, men jag kan tänka mig att Ola tycker att den är lite skabbig *fniss*
Det fattas ett handtag på locket, ska försöka hitta ett som passar.






















Mina fjolårs Pelargoner verkar ha överlevt vintern i förrådet. De blommar för fullt, så fina!

















Min hylla ( som jag visat förrut) har fått en fågelholk från Mixin och en liten kvist från Häggen. De luktar så fantastiskt gott!






















Hämtade ut ett paket från Mixin häromdagen. Tycker det är en av de bästa web-butikerna, så mycket fint!!
Köpte också de här söta lyktorna














Och hättor till marmeladburkarna. Nu äter vi inte marmelad i vår familj, så jag har värmeljus i burkarna :)














Hoppas ni får en bra vecka!

14 kommentarer:

  1. Vilken söt burk minsann och jag gillar ju verkligen hyllan ovanför :)

    Såå roligt att få gå på Britney Spears konsert. Den kommer säkert vara hur bra som helst. Jag gillar faktiskt hennes senaste skiva.

    Kram Josefin

    SvaraRadera
  2. Det var ett bra tips eftersom vi är i Trosa mycket, ska försöka komma ihåg det.
    Vad kul med konserten kommer säkert bli lajbans.
    Fina lyktor du har köpt.
    Kram Kram

    SvaraRadera
  3. Vad mycket fint du köpt, jag Mixin har mycket bra saker.
    Den där loppisen kanske kan få sig ett besök i sommar. Min svärmor har landställe nära Gnesta, så vi brukar åka till Trosa ibland.

    Tack för tips!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Åå du köpte fågelholken!!! Såå fin!

    Så ni ska på britney, fördtår att dottern är i extas! Själv har jag lite svårt för henne...

    Men jag o mannen ska med ett par till till Gtbg på U2 sista juli!
    Då blir jag i extas!!! Det ska bli så otroligt kul! Sen ska vi bo i en lägenhet där o ha det trevligt.

    Vi har inte haft EN ENDA barnfri natt sen dec-98. Så det här ser vi verkl framemot!!
    Det blir att ladda med nya undisar! Hahaha!!!

    Ha det jättebra

    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  5. Min Julia ska oxå gå på Britney, *ler*. Det bir säkert en kanonupplevelse!:-) Ha en toppendag, Kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Ett bra tips det var måga år sedan jag vr till Trosa...

    Söta burkar du visar och jätte fina hyllor.
    Kram Lotta!

    SvaraRadera
  7. Vad mycket fina grejor. Lådan är jättesöt.Jag förstår att Julia blev överlycklig, vad roligt!

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  8. Hejsan!
    Vilken himla söt burk....och allt annat du visade också för den delen.
    Jasså det blir till att gå på en "Brittan" konsert, det är säkert något utöver det vanliga kan jag tänka.
    Roligt att kunna ge barn upplevelser som dom önskar sej högt.
    Kramar/Carina

    SvaraRadera
  9. Hej hej Jessica,
    först av allt, tusen tack för dina tips! Känner mig genast mer inspirerad :-) Rosenskära gillar jag verkligen också!

    Och vad mycket fint du visar... måste kika lite mer!
    Kram (och gonatt!)
    Susanne

    SvaraRadera
  10. Hej Jessica!!
    Vad kul med ett loppistips i närheten av Trosa, mina svärföräldrar har lantställe där i trakten :)
    Visst är det mysigt med grannar som man kan umgås med som kompisar! Vi har tyvärr inte lika tur med närmsta grannarna, de är ena riktiga puckon... Men men.
    Jag tycker att du ska ha burken som syskrin! Om du brukar sy vill säga.
    Kram kram Anna

    SvaraRadera
  11. Tittar in och önskar dig en skön lördag. Ta hand om dig!..och ur söt lopppisfynd.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  12. Halloj Jessica!
    Vill bara önska dig och de dina en trevlig lördagskväll innan jag sticker i väg på fotboll.

    Kramis Lisa

    SvaraRadera
  13. Men köpte du träskorna? nu blir jag avis. Visst är Tina på Galina gullig och visst är dt en mysig butik :-)
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  14. Hej!
    Nu har jag varit hos dej och strosat runt och tittat på alla dina fina fynd och allt annat. Jag har haft en trevlig stund tillsammans med dej och jag kommer åter.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera