söndag 17 maj 2009






















Har skrivit det förrut, men vilken skön helg vi haft! Soligt och skönt med fika, trädgårsfix och god mat med goa vänner och familjen.

Har inte hunnit med att blogga så mycket de sista veckorna, men besöksräknaren tickar på och det blir nog snart en tävling tror jag.
Har heller inte hunnit fixa så mycket inomhus, mest hållt efter i tvättstugan och det där vanliga fixet nu vet.

Åh vad jag saknar mina lediga fredagar...
Fick ytterligare ny kund för några månader sedan och de har högsäsong just nu, så alla mina lediga dagar ryker :(
Ofta när jag åker från någon kund, har jag med mig en påse med jobb till nästa gång jag ska dit, bag-lady det är jag det *fniss*

Hur som helst, det är jättekul att jag har jobb eftersom jag är egen och drar ihop min lön själv, men nu längtar jag efter en alldeles egen ledig fredag!
Får en tillsammans med familjen nu i veckan men det är inte riktigt samma sak...


Visar lite altanbilder istället. Gjorde lite marint tema, tycker det är kul att ändra med lite olika stilar. Om ett par veckor är här rosa och blommigt tror jag, så har det marina flyttat till den större altanen.

På framsidan av huset, har vi en balkong/altan, där är söderläge så det blir riktigt varmt på sommaren. Här äter vi ofta både frukost, lunch å middag, myyyys.

















Möblerna är från IKEA och dynorna är från H&M.


Ett av vårens enkla målningsprojekt var att måla en ny vit hylla till balkongväggen.

















Liten gullig holk för värmeljus.

















I helgen var jag och Anna på en mysig butik i Bromma, som heter Lantliv & Trädgård. Så otroligt mycket fin inredning och massor av fina blommor.
Ska visa mina inköp en annan dag när jag fotat dem.
Kan visa de här snyggingarna som fick följa med mig hem.
















Kolla in Calou´s hemsida här

Vi var på en liten utflykt idag, på ett ställe på Ekerö, ett perfekt utflyktsmål, ska visa lite bilder nästa gång!

20 kommentarer:

  1. Verkligen ålskar dessa träskor. Måste kosta på mig ett par snart.
    kram kram

    SvaraRadera
  2. Vad härliga bilder, det ser verkligen somrigt ut!

    Snygga träskor med ;)

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  3. Vilken perfekt bild du tagit på trappan. Ljuset blev så vackert.

    De där träskorna från calou. Är så snygga. Hade tänkt att beställa ifrån dem till butiken. Kunde passa till sortimentet det behöver ju inte bara vara inredning.

    Ha en bra vecka!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  4. Vad fint du har gjort på altanen. Man får känslan av att havet är 20 meter bort.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  5. Verkar som en toppenhelg Jessica!
    Skorna vill jag ju ha, de kommer att vara så snygga både till klänning och byxor. Hoppas de är sköna oxå men det sa hon som hade butiken att de var. Fin altan ni har. Var på Ekerö var ni?
    Ha en härlig vecka.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  6. Hej! Här hade jag aldrig tittat in! Så fint du har det! Ha en bra dag/Agnetha

    SvaraRadera
  7. Vilka fina bilder!
    Ser somrigt och härligt ut.

    Ser att många köpt dessa träskor, de är jättesöta!

    Kram Anne

    SvaraRadera
  8. Ni verkar ha haft en underbar helg, liksom vi :) Så skönt med sol och härliga fikastunder. Utemöblerna från IKEA är så fina och fint med dynorna till.

    Vad roligt att din syster ska flytta till samma område som er. Hade jag också önskat. Så mysigt att bara springa över till varandra, goda middagar eller bara en kaffe.

    Kram Josefin

    SvaraRadera
  9. Jag ser.. Hyllan på altanen med de svarta konsollerna!! Jättesnyggt!
    Vad många små fina hus o holkar du har!! Var hittar du alla dom nånstans. Jag är oxå svag för holkar o hus nämligen!! :)

    Att H&M har så snygga dynor, måste nog ta en liten koll...
    Fint o kul att ändra lite ute oxå. Man gör det ju inne rätt ofta , så why not??

    Glömde nästan.. Skorna!! Såå fina Som ett smycke. Jättesöta!

    Ha en jättebra vecka!!

    Kram Kram Jeanette

    SvaraRadera
  10. Hej vännen! Tack för alla gulliga inlägg du lägger hos mig! Förlåt att jag inte är här inne så ofta som jag borde för du har det bara såååå mysigt! Problemet är bara det att det känns som om jag inte har tid med någonting längre! =O( Men, jag hoppas snart att det kan bli lite mer ledighet, åtminstone i sommar! =O) Vilka härliga bilder och underbara träskor! Jag är också jättenyfiken på vad du har gjort på Ekerö! Brukade vara där ute ett par gånger om året när jag var liten och upp till 20-årsåldern! Kram!

    SvaraRadera
  11. De där tofflorna har jag haft ögonen på länge, kom just på att de nog är en bra 30-årspresent till mig! :)
    Vad fin blogg och fina bilder!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Dessa trälabbar är såå fina!:-)Utemöblerna är jag ju oxå sugen på som du vet, de är kanonfina!! Är du nöjd med dem? Är det bra kvalité? Kram Sofia

    SvaraRadera
  13. Åh såna där träskor är ju jättefina! Det ser mysigt ut på er uteplats, så skönt att kunna sitta ute och äta.

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  14. hejsan
    vad fint du gjort det ute, de små holkarna för värmeljus var ju så söta vart hittar du dem?
    Har varit sugna på dessa skor ett tag är de sköna och sitter de bra på foten så de inte bara glappar runt?
    ha en fin fredag lolla
    du har en jättemysig blogg

    SvaraRadera
  15. Hej Jessica!
    Vilken mysig altan ni har! Kan tänka mig att det är härligt att sitta där o äta frukost i soligt väder:)

    Supersnygga Calou trällor du köpt!
    Själv har jag ett par Moheda)

    Ha en skön helg,
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  16. Myspys, jättefint du har det och vilken härlig frukost, lunch och middagshörna ...lyckost :-)
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  17. Hej, igen gumman! Jag vill bara önska dig och de dina en underbar lördag.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  18. Hej Jessica!
    Vad fint det ser ut på eran veranda! Lite amerikansk veranda över den.
    De där träskorna är så himla snygga! Lite dyra bara... :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  19. hittade hit via lollashus...
    så fint du har det..älskar att kolla in hos folk som älskar inredning då jag inte själv har det intresset:)

    Nån gång så...
    ha nu en toppenvecka

    SvaraRadera