lördag 23 maj 2009

Shopping å nostalgi





















Julia kom hem med syrér idag, så fina!

Hej go vänner,

Blir lite glest mellan inläggen...

Hur som helst, igår bestämde jag mig för att vara ledig, så jag å barnen åkte på en liten utflykt.
Till Trosa.
Mamma och pappa har sommarstuga några km utanför Trosa, och där har jag tillbringat varje sommar sedan jag föddes. Jag har ju skrivit om det förrut, men Trosa är min lilla pärla!

Vi tog en promenad vid ån och torget, köpte fikabröd och hamnade sen på Albins.
Ett besök där är lika självklart som att tomten kommer på julafton :)
Det är en inrednings/leksaksaffär som har funnits i Trosa i urminnes tider :)

Förra året gjorde de en total make-over, och har så mycket fint så man blir helt sjuk..

Bild från den marina hörnan i affären. Bilderna är inte helt skarpa, men jag blev så till mig så jag fick lite bråttom *skratt*





















Och den rosa, say no more...





















Och den gröna hörnan är inte tokig...



















Minns när jag var liten och gick bland de fullproppade hyllorna och drömde om Barbies och alla leksaker som fanns där.
Nu går mina barn där bland hyllorna... Mysigt.

Mamsen (jag alltså) är väldigt svag för mina barn, och öppnar gärna (och för ofta enligt Ola) plånboken.
Men va´sjutton, man lever bara en gång och mina älsklingar är väldens finaste.
Julia blev superglad för sin stooora glaskula "Jumbo-Dumbo-Trippel-Traktor" heter de *fniss* (en glaskula som väger nästan ett kilo, vilka påhitt)
Victor har lekt med sina Bakugan-bollar hela förmiddagen.

Mamsen själv fick sig ett par fina tavlor, som ska pryda min Trosa-samling jag har på väggen i hallen.















Lite för guldiga ramar, så jag ska köpa nya på Gallerix, som till de andra tavlorna.
Bilderna är klickbara, så ser ni motiven bättre.
Det finns ett antal motiv till, de står på min önskelista!














Efter Trosa besöket, tog vi våra påsar och åkte till mamma å pappa å fikade och
spelade Fia-med-knuff. Tog en promenad och plockade Gullvivor och Liljekonvaljer. På vägen gick vi förbi och sa hej till mammas kusin. De har två ursöta hunder, Karin och Frida.





















Avslutade med en toppengod middag utomhus. Vi hade kort och gott en supermysig dag!Tack Jaja och Momo, ni är bäst!

Kram på er alla fina!

11 kommentarer:

  1. Hej Jessica! Tack för din kommentar....Vad glad jag blev. Vilken fin o mysig Blogg du har! Läste om ditt inlägg om Trosa! Jag bara älskar den platsen....Såå fint o mysigt! Där finns det otroligt mycket fint att titta på....Må så gott o varmt välkommen tillbaka! Kram Therese

    SvaraRadera
  2. Jag säger bara Albins, det var där man köpte lördagsgodis när jag var liten. Visst är Trosa mysigt? Man går igenom stan ganska snabbt men man njuter av varje sekund.
    Ni verkar haft en strålande dag du och barnen och jag kan säga att jag är oxå väldigt lättövertalad när barnen vill ha något. Jag tycker man kan unna dem något och maken tycker att jag överdriver och barnen blir bortskämda. :-))
    Rosenhill? hmm det kanske är något för mig.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig affär! Ni verkar ju ha haft en toppendag. Bra att du bestämde dig för att vara ledig :)

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  4. Hej du!
    Det låter som en mysig utflykt!
    Butiken du visar verkar vara väldigt trevlig med massor av saker som lätt hade fått följa med hem! :)

    Ha en bra söndag!
    Kram nea

    SvaraRadera
  5. Tack för din gulliga kommentar!
    Åh ni verkar ha haft en riktig toppendag, Trosa är ju så fint! Vi brukar åka dit minst en gång på sommaren. Min svärmor har landställe nära Gnesta. Ska absolut titta in i den butiken, vad fint det såg ut. Roligt med dina tavlor, Trosa är ju en sån söt liten stad.

    Hoppas att ni har en bra söndag!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  6. Oj vilken myysig helg ni verkar ha haft och vilken butik:-)) Där skulle jag gärna vilja kika in... Fint namn på dottern din,*ler*. Kram Sofia

    SvaraRadera
  7. I den affären skulle man bli sjuk.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Oh, vilken härlig affär...precis det sortiment som jag dras till...som en magnet ungefär.
    Kommer jag till Trosa någon gång så vet ju jag vart jag ska gå...o jag ger mig inte förrän jag hittar dit :)
    Vilka fina syrener...jag riktigt känner hur gott de doftar.
    Kramar//Carina

    SvaraRadera
  9. Hejsan! Vad kul att ni var här i Trosa och hälsade på! Var är det ni har sommarstugan? Hihi, ja Albins ja. Men det är inte som det var förr då de hade precis ALLT! Men det är fint nu också, bara väldigt annorlunda, eller hur? Men när man är i Trosa behöver man ju gå in i Lusthuset, Veras och på Himlarum också! De hade du nog gillat om du inte varit där!

    Kram M

    SvaraRadera
  10. Hej!

    VAd många fina ljuvliga inlägg du gjort...en vacker altan och ett härligt fynd.....visst är detta en underbart tid....

    Du frågade om jag tog upp beställningar...inte just nu iallafall så mycket annat som ska fixas....kanske någon annan gång man vet aldrig.....


    HA´nu det så gott denna veckan!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  11. Vad härligt med utflykt!
    Låter som om ni hade en fantastisk dag!

    Den där butiken såg ju helt underbar ut, det är så ont om riktiga inredningsbutiker där jag bor, det är lite tråkigt...
    Men åker jag förbi Trosa vet jag vart jag ska :)

    Det blir verkligen mer ute än inne nu... men vi försöker hinna med vardagsrummet med som renoveras, snart är det klart! jippi!

    Kram Anne

    SvaraRadera