onsdag 27 maj 2009

vårt hus från ovan






















Det är lite synd om mig...
Har fått halsfluss igen, andra gången på två månader, suck!
Det enda positiva är väl att jag får vara hemma, ligga i soffan och läsa tidningar och kolla på film.

Tidningar ja, igår skulle jag köpa nåt kul att läsa. Alla inredningstidningar hade jag redan läst, så jag köpte Se&Hör.

De skriver ju bara en massa skit, men underhåller ändå en liten stund...
Jag tycker det är lite skämmigt att köpa skvallertidningar. Känner mig liksom lite insnöad. Ja vilka vanföreställningar man kan ha *skratt* .
Men nu har jag koll på Magdalena Graf, Victorias nya klänning och att Linda Rosing är gravid ! Riktiga kioskvältare!

Lite frusterande att ligga inne med feber, när jag bara vill UT i solen och plantera, krafsa i rabatterna och ha det skönt!

Köpte två underbart fina rosor häromdagen, de ska planteras i mina vita lådor på altanen. De heter tydligen "Tiffany" och doftar helt fantastiskt! Ja inte lådorna, utan rosorna alltså :)
Lådorna däremot köpte jag på Åhlens för några år sedan, och de fick lite ny vit färg i min målnings-räd här i våras.


















Tittade på Eniro, efter en karta, och passade på att roa mig med att kolla in vårt hus från ovan. Deras bilder är från 2006. Så här ser vårt hus ut då.












Snickarna håller på att resa stommen till utbyggnaden, som man ser saknar tak. Ni ser ju baksidan av huset, ser ut som en krater.
Hela gräsmattan var uppgrävd, och det låg byggmaterial överallt. Ja jösses vad det såg ut.
Året efter fyllde vi på med jordmassor på baksidan, och tillslut fick vi vår gräsmatta förra våren! Åh vad det var härligt, när det var klart! Att ha en gräsmatta och trädgård igen!

Så här ser det ut idag (med oklippt gräsmatta, den växer så det knakar).


















Vi byggde altan med utgång från köket, här är ett par bilder på den. Ska fota mer en annan dag å visa.






















"Barnbordet", häftade fast vaxduk på skivan. Valde ett av mina favvo-mönster "Tiny" från Mairo, samma som i lekstugan.
Bordet får stå ute året om så det är mer sjabbigt än chict...

















Middagsdukning från i lördags, så mysigt att äta ute i kvällssolen.

26 kommentarer:

  1. Men vad tråkigt att du är sjuk! Igen!!
    Kan "glädja" dej med att även jag är febrig. Dock ingen halsfluss men ändå!

    Visst är det coolt med satelitbilderna som gör att man kan se hur andra bor?!

    Krya på dej!
    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Nää, stackare, sjuk igen !
    Hoppas det går över.

    Här har man reumavärk pga den jäkla blåsten som vägrar ge sig, blir snart tokig =(.
    Krya på dig!
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  3. Usch för att vara sjuk. Jag hoppas du mår bättre snart.

    Vilken fin vattenkanna du har. Var har du köpt den? Jag letar och letar efter en fin vattenkanna men det är svåra att finna :( Den som du har är ju perfekt. Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Japp, skålarna är oxå fr. " Systrarna sockervadd " =)
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  5. Halloj!
    Ny besökare hääär...=))
    Jättemysig blogg o mysigt hem..
    Trappan gillade jag, bra med massa PYNT-YTA, hihi...
    Ha en braa kväll
    Kraamizar Git

    SvaraRadera
  6. Näe din stackare. Halsfluss för andra gången.. det är bland det värsta. Jag blir såå dålig när jag får det. Feber och orkar inte med någonting. Nu är jag förkyld men uppe på benen i alla fall. Det är då skönt det!!

    Krya på dig!!

    Vad fint på er altan och vad sött med barnens bord :)

    Kram Josefin

    SvaraRadera
  7. Halsfluss Neeej!! Din stackare. Hoppas det ger med sig snabbt!!

    Härligt somriga bilder :) Lådorna som rosorna ska stå i är jättefina. Ja rosorna med såklart!!

    Jag håller med, visst är det skämmigt att köpa skvallertidn. Jag brukar läsa ikapp när jag är hos frissan :)

    Krya på dig!

    Kramar Jeanette

    SvaraRadera
  8. Du får krya på dej, Hade jättemycke halsfluss för några år sedan. Man är ju så dålig....
    Fina bilder du visar.

    Hoppas du blir bättre snart!!
    Kram Camilla.

    SvaraRadera
  9. Stackare krya på dig, inte kul att vara krasslig. Hoppas att du blir frisk snart för det skall bli fint väder i helgen har jag hört. Dom lådorna är jättefina från Åhlens, typiskt att det var några år sedan. Många fina bilder....
    Kolla gärna in hos mig och tävla.

    Kram Anne

    SvaraRadera
  10. Hej hej Jessica,
    vad kul att hitta en sån bild, och särskilt jämfört med hur "kratern" ser ut nu, lummigt och fint!
    Så snygga dukningar du gör också.
    Krya på dig nu, och ta hand om dig!
    Kram och gonatt!
    Susanne

    SvaraRadera
  11. Krya på dig, hoppas det inte blir långvarit. Det har hänt en hel del där ser man och nu har ni det ju så fint.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  12. Hej på dig Jesscia! Det är ju tråkigt att vara sjuk! Du få jätte krya på dig mycket så fort du blir frisk igen och pyssla om ute trädgården som du längtar efter :)
    Vad fint altan med fina saker. Dock tycker jag var fin trälåda med rosa rosor i...
    Njut av sista Maj nu på helg firar morsdagen också! Hälsa där hemma från mig! Mvh Lotta

    SvaraRadera
  13. hejsan
    vilka fina bilder att kika på jag har kollat en lång stund hos dig nu....
    Fin ingång du har fixat till...
    ha en härlig dag lolla

    SvaraRadera
  14. Kkrya på dig..passa på och vila upp dig nu.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  15. Men fasiken vad trist att vara sjuk, halsfluss är ingen hit!! Såå fint det är på eran altan, supermyysigt:-) Krya på dig, Kram Sofia

    SvaraRadera
  16. Nää men usch... det låter lite som mig det. Nu är jag i stort sett bra men jag har redan i år ätit antibiotika två gånger, nåt jag annars inte gjort på tja... hur många år som helst.

    Hoppas du piggnar till snart igen!
    Stor kram
    Mia

    SvaraRadera
  17. Åh vad mycket fint du visar!!!
    Bilden på liljekonvaljerna var ju underbar :-)

    Hoppas att du känner dig bättre snart!

    Kramar Johanna

    SvaraRadera
  18. Hej Jessica!
    Usch inte kul att ha halsfluss!
    Hoppas du kryar på dig!

    Skvallertidningar ja, jag prenumererar på flera stycken, hihi! Har skaffat mig väldigt mycket kunskap i värdelöst vetande om våra kändisar;)

    Vad fint ni har det där ute på altanen o i trädgården!! Rosorna är underbara:)

    Ha en bra dag o sköt om dig,
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  19. Men usch vad trist att du åker på halsfluss igen!
    Håller med dig om skvallertidningarn..dom underhåller en liten stund men det som står i dom är ju inte sant för 5 öre.
    Läser Magdalenas blogg och hon är så ledsen och arg för alla lögner dom skriver om henne och familjen!

    Vad mysigt det ser ut med dukat bord i kvällsolen! Längtar till det blir lite varmare så vi oxå kan äta ute.

    Krya på dig!
    Kram Nea

    SvaraRadera
  20. Å så mycket fint du visar! Vilken ljuvlig ros!Krya på dig!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  21. Hej Jessica! Vad tråkigt att du fåtthalsfluss igen...Inte bra! jag har oxå problem med halsen...Vilka fina bilder du bjuder på! Jag kan varmt rekommendera mariebergs köpcentrum sedan dom byggde om...det finns massor av fina o mysiga butiker! Krya på dig nu....Kram Therese

    SvaraRadera
  22. Vad trist att du är sjuk igen.. Jag skäms oxå av någon anledning om jag köper en skvallertidning.. Jag lägger den gärna upp och ner på bandet *skrattar* som om någon bryr sig... ;)

    Vad mysigt ni verkar bo!

    Kram

    SvaraRadera
  23. Hej Jessica!
    Vad kul att du tyckte om mina brädor jag gjort. =)

    Jag brukar då och då titta in på din blogg, då den är en av mina favoriter.

    Hoppas du får en solig helg!
    Kram Jessica

    PS! Krya på dig

    SvaraRadera
  24. Hej svejs igen! Vilken otroligt fin "överskriftsbild" du har...Ny va?? äntligen har solen o värmen kommit! Såå skönt! Idag har jag en liten sjukling hemma. Hoppas att det stannar med feber...Krya på dig! Kram Therese

    SvaraRadera
  25. Vad fint du har gjort Jessica. Jag gillar också det där mönstret. Fräscht.
    Och du, ta och krya på dig ordentligt nu!

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  26. Ville bara önska dig en bra Mors-dag! soliga Kramar Therese

    SvaraRadera