tisdag 5 maj 2009

Skolplanscher och fina tavlor


















Jag har hittat en superbra webbutik som säljer bilder och planscher och wallies:ar.
Julia läser om planeter i skolan och är så intresserad av det, så jag Googlade "plancher med planter" och hittade allposter.com.

Där finns hur mycket fina bilder som helst. Har kollat runt på deras sida och blivit sittande säkert ett par timmar senaste veckan...

Kolla in de här fina, vet att många gillar skolplanscher, och de här är ju hur gulliga som helst, och billiga de kostar ca 120,-/st + frakt.


















Jag är ju svag för brunt och turkos, här wallies och längst ner en fin bild.





















Och här är Julias planet-affisch som jag beställt.




















Nån mer än jag som är lite mörkrädd?
Jag vet inte riktigt vad det är jag tycker är läskigt egentligen. Men jag skulle aldrig sova ensam i stugan på landet om jag säger så....
Min stora fasa är nog att nån ska komma in i huset på natten.

Häromkvällen när jag skulle somna var det nå´t som lät utanför, har ingen aning om vad.
Men då slog det mig att bakdörren nog inte var låst. Väckte Ola för att fråga om han låst, men det svaret var lite otydligt...
Bra kvinna reder sig själv, så på med glasögonen och mysbyxorna och så gick jag ner för att kolla.
Hmm, med sopskyffeln i högsta hugg gick jag ner i hallen (jag vet, låter inte klokt så här efteråt).
Låste bakdörren och sprang upp för trappan igen (ni får gärna skratta, det bjuder jag på) :)

Vår goa´vän Johan råkade ut för ett väpnat rån hemma hos sina föräldrar för några år sedan, usch det var riktigt otäckt.
Efter det la Ola in baseball-träet i sovrummet, och där ligger det kvar :)
Om jag skulle vakna av att det lät i huset på natten tror jag att jag skulle få hjärtsnörp och svimma. Eller så hoppar man fram med baseball-träet i högsta hugg *fniss*

"Det finns terapi för sån´t där" som min gamla jobbarkompis Louise sa...

Sov gott!

Det gjorde jag i och för sig i natt, ända tills jag vaknade av en läskig dröm. Att någon kommit in i huset, smög runt och hade klippt av mig håret i sömnen. Helt sjukt obehagligt. Ni vet en sån där dröm som biter sig kvar.. brrr. Ska aldrig mer skriva om läskiga saker på kvällen :)

12 kommentarer:

  1. Hej Jessica!
    Åh, vad kul att du är med o tävlar hos mig :)
    Jag gillar också skolplanscher. Det var ju en kul sida du hittade.
    Jag är nog Mrs. Mörkrädd herself! Usch, jag hatar att sova själv! Men det har konstigt nog blivit aningen bättre sen vi fick barn, då måste jag liksom morska upp mig lite... hihi!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hej, du är inte ensam jag hatar mörker och att vara ensam. Skulle aldrig heller vara ensam i huset i stugan. Tänk om man vaknar och det står någon och stirrar på en, hjäääälp. Häftiga skolplancher där måste jag gå in och kika.
    Kramelikram
    Sov Gott om du törs?

    SvaraRadera
  3. jamen visst va det ett bra köp, kunde t&m göra en usväng på vägen, hede inte gått med den andra !
    Och cdspelare bara måste jag ha, ska be brorsan kolla, men det verkar vara krångligt & få in den, typiskt !

    Och tekakorna vart supergoda, han kan min son, hoppas nästa läxa är middag ;0)

    Vara ensam har jag inga problem med, men när det knäpper & låter är inte så kul !

    Kram Nettan

    SvaraRadera
  4. Kanonfina planscher!! Jag är oxå lite svag för sånna:-) Jag är oxå mörkrädd, hihi...tur att man har kidsen när maken sover borta *ler*. Kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Jag är lika mörkrädd jag. När mannen är borta bär jag in nåt barn i min säng för att kunna sova!

    Det värsta jag gjort är nog när det "kändes som nån var i lägenheten".
    Jag fick för mig att i det tomma hörnet som blev bakom den svängda hörnsoffan. Där satt NÅN skum typ! Så jag tog köks-saxen i högsta hugg o smög fram o kollade... Helt galet!!! Hahaha!!!

    Plansherna var ju jättesöta, ska kolla in där!!

    Nu ska jag blåsa ballonger! :)

    Ha det jättebra!

    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  6. Är precis som du, vi hittade så underbara hus när vi letade men de kunde vi inte köpa för jag hade inte ens vågat gå ut ut bilen om jag kom hem först på vintern...

    SvaraRadera
  7. Huvvva vilken läskig dröm, tur att det bara var en dröm. Kan säga att jag kollade att alla dörrar var låsta o att larmet var på extra noga igår kväll efter att jag läst ditt inlägg. Men vad kul att du bor nära där, tar gärna en fika nästa gång :)
    Hoppas de hinner ändra den där kursen tills dina barn blir 16 år.
    Kram hela dan

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Du är inte ensam om att vara mörkrädd - jag har varit det så länge jag kan minnas och jag är uppvuxen på landet... där det är riktigt mörkt... men det hjälper inte!

    Fina skolplanscher du hittat, det måste jag titta närmare på.
    Tack för tipset!

    Kram Anne

    SvaraRadera
  9. Härliga plancher!!!
    Du låter som jag, är jätte mörkrädd.
    Drömmer ofta om det jag upplevt på kvällen, så jag ser bara skräckfilmer mitt på dagen.
    Christina
    www.grandmother.blogg.se

    SvaraRadera
  10. Jag tror det är ärftligt, du vet morfar sov ju med knölpåk under sängen. Men hör du nåt så är det nog bara glasiglon som töms...Kram syster-y

    SvaraRadera
  11. Så fina plancher! Jag skulle gärna vilja ha en sådan. Hoppas på att fynda någon på loppis i framtiden. Skam den som ger sig hehe.

    Kram Josefin

    SvaraRadera
  12. hmm låter inte helt bra det där, enligt såna där drömtydningsböcker betyder den där typen av drömmar något speciellt, men jag kommer inte riktigt ihåg det nu! Kan vara värt att kolla upp.

    SvaraRadera