måndag 8 december 2008

fönstershopping

























Har precis kommit hem ifrån en pysselkväll hos min kompis Louise, den mest julälskande person jag känner (i hård konkurrens).
Hon bjöd på julmat och pyssel, som hette duga. Det var olika bord med massor av pyssel. Att vi sen var 10 vuxna och 11 barn, gör inte hennes bedrift mindra. Puh att hon orkar! Men det var supertrevligt!
Visar upp upp våra alster en annan gång!

Idag har jag jobbat hos en ny kund, de har kontor mitt inne i city (Sthlm), åh vad mysigt det är att promenera till och från jobbet och titta i skyltfönster! Hann inte med så mycket mer, men hamnade ändå på Åhlens.

Köpte en fin julduk och en pärm till mina julrecept (hm, ska se om jag kan ta mig tid att klistra och klippa lite). Men pärmen är ju fin i alla fall, med eller utan innehåll!




















I morgon ska jag följa med Julia och hennes klass när de åker till Skansen. Bäst att jag går och lägger mig nu, så jag orkar hänga med 8-åringarnas tempo!


Kram och godnatt på er!

8 kommentarer:

  1. Gud så kul att pyssla när man är så många, pärmen är jättefin!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Ohhhm det var ett fint ljusarrangemang du har gjort och en jättefin pärm!

    Tack för dina gulliga kommentarer på min blogg!

    Ohhh, jag kommer till Stockholm och ska springa på stan fredag och lördag! Skulle du kunna maila mig lite braiga butiker som är i vår smak? Jag vet ju t ex. Ambiance,Årstiden, Syster Lycklig, Hans Mikaels o Koffert och sedan har jag hört talas om någon i Gamla stan.. men jag minns inte vad den heter! Vill du ev. fika med mig på lördag så är jag ledig för det! ;O)Syrran är på sin skola mellan 11 och 17.

    Kram Victoria
    madicken20@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. Hej pysslerskan!
    visst är det kul att kika in i alla affärer, jag jobbar ju i city så det blir ganska mycket fönstershopping här också :-)
    Vad fina bilder du visar! Jag gillar allt!
    Särskilt kul att få se dina föräldrars blocketfynd (det var ju ditt fynd åt dem egentligen), jag har nämligen köpt en ganska lik skänk, det är nästa målarprojekt hemma!! Så fina de är vita.

    Kram på dig!
    Susanne

    SvaraRadera
  4. Jag har ngt åt dig på min blogg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Tack för din kommentar hos mig, den gjorde att jag hittade din fina blogg också. Ses igen!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Det låter jättemysigt att fönstershoppa! Själv har jag inte sett en stad på länge känns det som. Så är livet på landet.

    Vilken trevlig ide med pysselkvällen. Och det är verkligen roligt att någon ordnar med sånt. Jag hade tänkt att jag också skulle göra något, men vi har bara varit sjuka hela tiden så typiskt.

    Jag sålde adventskalendern i min barnbutik! Den kommer från Danska Maileg. Men jag vet faktiskt inte om de har den kvar, den är inte särskilt hållbar så den kanske togs bort ur sortimentet!

    Ha en mysig dag på Skansen! Jag ska vara med min son och pyssla några timmar nu!

    Varmaste kramarna!

    Karin

    SvaraRadera
  7. Hej hittade just din blogg!
    Vilka vackra skåp och skänkar du har överallt. Ja hela hemmet är jätte vackert. Första ekonomen förutom mig själv som jag hittat här i blogg världen.
    Ha eh härlig dag!
    Kram Helen:)

    SvaraRadera
  8. Hej Jessica!

    Inte behöver det heller vara vitt överallt...fniss.....
    Tycker att vitt med rött till är underbart men i år har det faktiskt inte blivit någonstans...kanske får fixa en liten hörna......för vackert är det!

    HA´det så gott denna helg!
    MiaMaria

    SvaraRadera