torsdag 25 december 2008

Juldagen




















Hej på er,
nån som känner sig lite mätt och dåsig ?
Hoppas ni hade en fin julafton! Jag hade en jättemysig julafton här hemma, precis som tidigare år - det är väl så julen ska vara - "precis som den brukar".

För ett par år sen började vi med ett julklappslotteri bland de vuxna.
Vi är 8 vuxna som firar tillsammans, som alla får varsinn person att köpa julklappar till (för 500,-). Alla måste lämna en önskelista. Detta är en toppen tradition, att bara köpa till en person, istället för till 7....
Julklappar är för barnen tycker jag, men en och annan klapp är ju kul att få själv :)

I år skulle jag köpa till min syster (en lätt lottning för min del). Blev en fin pyamas från Twilfit och David Batras bok "Den som inte tar bort luddet ska dö".
Själv fick jag också en pyamas och Helen Turstens bok "Det lömska nätet", av mamma som hade mig på sin lott.


En väldigt "ostylish bild" från imorse...

En liten sammanställning över vår jul, i ungefärliga siffror (jag är ju ekonom) :
  • 8 proppmätta vuxna
  • 2 förväntansfulla barn
  • 1 hoho-ande tomte
  • 8 God Jul-sms
  • 1 flaska vin
  • 5 sorters sill
  • 8 sorters julgodis
  • 0 snapsar
  • 1 Kalle Ankas Jul
  • 1 Sovande svåger, till ovan Kalle...
  • 50-60 julklappar
  • 2 sorters skinka
  • 1 Wii-spel i julklapp till barnen
  • 4 vuxna som väntar på att få spela Wii Golf och Tennis
  • 1 öm axel (min) - träningsvärk efter Wii Tennis
  • 34 värmeljus
  • 1 brasa i öppna spisen
  • 4 proppfulla diskmaskiner

*fniss*

Ha det gott, nu ska jag gå och spela lite Wii Tennis - beroendeframkallande!

Kram

12 kommentarer:

  1. Ojoj, mycket siffror att hålla reda på. Hoppas ni får en fortsatt mysig jul!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Hi hi, vilken härlig sammanställning av en härlig julafton! Skulle också gärna vilja ha en Wii-konsoll och lite spel. Har ett P2 hemma med Singstar, men det ger ju inte så mycket träning för annat än stämbanden! ;O) Bättre var det med dansmattorna som vi hade till X-boxen innan åskan tog kål på den.

    Vilken kanonidé att bara köpa till en person för ca. 500:- då kan man ju få några saker på sin önskelista eller en lite dyrare! Ska fundera på det till nästa år.

    Vad skönt att se att det inte bara var vi som hade hemmet i kaos efter gårdagen... har fått städa lite smått under dagen idag för imorgon kommer det gäster. Men mest har jag så klart bara latat mig idag... älskar juldagen på det viset. Ha det så skönt fortsättningsvis i jul!

    Kramis

    SvaraRadera
  3. Fniss....låter som om du haft en bra jul! Önskar dig en God fortsättning!!!

    Kram Annemari

    SvaraRadera
  4. Hej Jessica!
    Ja, det va ett tag sen jag tittade in till dig med..har gått igenom dina mysiga jul-inlägg nu :)
    Helt ok att du länkar till mig..
    Blir bara glad!
    Jag måste lägga till dig som länk oxå, så jag kommer ihåg att titta in :)

    Ha en mysig annandag jul!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  5. Hej där! Hittade dig precis. Mysig blogg du har, kommer tillbaks.

    Maria

    SvaraRadera
  6. Ha ha,du är precis som jag. Fast jag är ingen ekonom;)
    Men skriver ständigt lappar om allt.

    Bra ide´att köpa en klapp var. Mindre hysteri osv.

    Ha det fint

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Vad roligt att du skrev en kommentar hos mig. du har ju en supermysig blogg och jag säger bara det, det där brickbordet... såg brickorna med kompassros på. underbart!

    Kram lisa

    SvaraRadera
  8. *asgr* den listan var rolig och ni ser ut att haft en mysih jul.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  9. Hej, Jessica!
    Nu har jag lagt upp en bild på vår kanin Hanni till Julia.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  10. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  11. Hej Jessica
    Många punkter fick du ihop från julafton, jag kom på ett par till, det tar vi sedan.
    Kram Mamma

    SvaraRadera