fredag 19 december 2008

Ståpäls















Igår var jag och såg Peter Jöback´s julkonsert i Globen.
Det var jag, min systeryster och min kära mamma. Vi hann med att äta middag tillsammans innan konserten. Så mysigt att göra nå´t tillsammans, bara vi "tjejor".

Konserten var sååå bra! Vilken röst han har!
Fick ståpäls och tårar i ögonen mer än en gång, kan jag säga.

Här har ni en video med Jöback

Idag var jag med på Julias skolavslutning i kyrkan. Det är något speciellt med barnsång i kyrkan, tycker ni inte?
Spelar ingen roll att kören sjöng i otakt med orgeln, eller att blockflöjtarna gnisslade lite - det är lika fint ändå.
200 barn som sjunger "nu tändas tusen juleljus" - ståpäls och tårögd - igen...

Börjar bli så otroligt blödig så det nästan är pinsamt...

Efter kyrkan var jag hos gulliga Johanna och klippte mig. Så nu är jag fin när tomten kommer :)

Julia frågade mig "mamma, vet du vad en fjortis är?"
Jag: "ja, det är en som är 14 år"
Julia: "nej, det är en som har smink och tror att hon är tuff"
Jag: "ja, men en fjortis kallar man nån som är 14 år"
Julia "nej, jag har sett en fjortis som gick i 4:an"

Vad säger man? Underbart!


Har slagit in (nästan) alla julklappar, sen såg vi "På andra sidan häcken".














Har ni sett den?
Tycker inte att barnfilmer brukar vara så himla kul, jag brukar somna.
Men nu höll jag mig vaken - det var väl ett gott betyg!
Det var förövrigt Martin Timell som gjorde rösten till "huvudpersonen", haha!

Glöm inte att titta på Sunes Jul!

8 kommentarer:

  1. halloj :) sunes jul har jag på dvd, missar inte!! den är ju så kul :) när de åker pulka, eller sliter bort köksgolvet, eller när håkan tror prästen säger "armen".. haha :)

    ja peter jöback älskar jag.. tyvärr har jag inte kollat konserten, men julskivan går varm här hemma.. all time favorite är "halleluja" helt fantastiskt fin!!

    i sovrummet har vi en medaljongtapet i guld och silver, funkar till det mesta faktiskt, men kanske mer till lite mer strikt stil :) kul med tapeter, det tyckte jag inte för ett år sedan, men nu när min målare till sambo har invigt mig i tapeternas värld så finns det massor med fint!

    stor kram sara

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Jag har tyvärr inte lyssnat så mycket på Peter Jöback men han har väldigt fin röst.!
    JA det är mysigt att göra något med sin mamma och syster men det ´blir ju tyvärr inte så ofta bara. Inte hos mig i allafall..
    HA en skön helg.
    Kram C

    SvaraRadera
  3. Här snurrar Peter Jöbacks julskiva för fullt. Kan tänka mig att det är väldigt mycket bättre live, många som säger det som har sett/hört honom.

    Ha en riktigt mysig 4:e advent!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Lyckliga dig det blev ingen Jöback, vilket jag får ångra.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Vilken myskväll!
    Jag har haft samma diskussion om fjortisar med min 11 åring. Åldern hade inget med saken att göra, bara för mkt smink..
    Känns som man e gammal när man inte hänger med i snacket längre!
    Tjingeling!;D
    Jeanette

    SvaraRadera
  6. Hej igen!
    Glömde säga att jag provade att göra Baileys kulorna...
    Oh my god! Det var det godaste jag ätit!!!
    De blev lite lösa.. för mkt bailys kanske ;)
    Tack för tipset!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Men hej!
    Så kul att möta nya bekantskaper :)
    Tack för dina ord hos mig. Du är varmt välkommen tillbaka.
    Jag har hört fler som sett den julkonserten och varit helnöjda.
    Ja han har en fantastisk röst den mannen. Tom min man säger det som ALDRIG brukar gilla sånt :)

    Nu ska jag kika runt hos dig igen.

    Ha en skön jul

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  8. Kul att gå på konsert, det gör man alldeles för sällan.

    Och den där barnfilmen håller jag med om att den är ganska rolig. En del är ju rätt ok att titta på, den och så Madagaskar tycker jag också är ganska kul.

    Hoppas att du får en toppen jul!!!

    Kram
    Johanna

    SvaraRadera